singapore

30 januari 2017 - Singapore, Singapore

Na een reis van in totaal ongeveer 26 uur van Apeldoorn tot mijn hostel,  kwam Ik enkele dagen geleden aan in een tropisch Singapore. De reis verliep soepel en ook het vinden van mijn hostel verliep zonder problemen.

In mijn hostel deel ik mijn kamer met 5 andere vrouwen. Het is een rustige kamer dus ik kan gelukkig fatsoenlijk slapen.

Toen ik vrijdag aankwam in mijn hostel ging ik op zoek naar een plek om iets te eten. In little india (de buurt waar mijn hostel zit) is dit geen probleem want eten vind je overal. Toen ik de lift in stapte kwam ik een indiase jongen tegen, hiermee raakte ik aan de praat en we zijn samen gaan eten. Na het eten wat het nog te vroeg om te gaan slapen( het was half 10, en in nederland is het 7 uur eerder) dus besloten we om richting marina sands bay te gaan, hier vind je een gigantisch hotel en andere gigantische gebouwen. Bij het water was rond 11 een spectaculaire licht en watershow waar we erg van hebben genoten. Vervolgens zijn we naar gardens by the bay gegaan, dit zijn kunstwerken die savonds licht geven,  en ze zijn te vinden in een park wat doet denken aan een tropisch regenwoud. De kunstwerken zijn in het donker werkelijk machisch.

De volgende dag ontmoete ik Harpreed(harry) weer in het hostel en raakten we aan de praat met een kroatisch meisje. Harry en ik waren van plan om naar sentosa island te gaan en zij had nog geen plannen en is dus met ons mee gegaan.

Momenteel word in singapore chinees nieuwjaar gevierd en dat kun je heel erg merken, niet alleen is het erg druk omdat de chinesen allemaal vrij zijn. Ook hangt de hele stad vol met van die typsiche rode lampionnen wat een ontzettend mooie sfeer geeft. Op sentosa was ook muziek, een ander optreden en er werden er rode enveloppen uitgedeeld(ik geloof dat de chinese familie daar geld in stopt en dit aan de kinderen geeft) en daarnaast was er een wensboom waar wij alle drie ook een wens in gehangen hebben in onze eigen taal.

Sentosa was erg mooi  vooral vanwege de prachtige versiering en overal zie je gekleurde bloemen. Op sentosa was ook een museum met een gigantisch zee aquarium, deze hebbben we bezocht en dat was echt prachtig. In dit zelfde muzeum was een soort pokemon experience zodat je je pokemonskills kan improven( t blijven aziaten he) behalve dat ik hier fotos van gemaakt heb, hadden we niet echt de behoefte om onze skills te verbeteren ;)

Nadat we een hapje hadden gegeten was het bijna zonsondergang en zijn we naar de hoogste rooftopbar van singapore en hier hebben we cocktails gedronken. Het uitzicht was werkelijk fantastisch! Het is niet alleen de hoogste rooftopbar maar tevens het hoogste gebouw van singapore. Ik heb echt zo gigantisch genoten van het uitzicht en de sfeer en de life muziek en natuurlijk mijn fijne gezelschap!

De volgende dag heb ik eerst met alleen harry wat meer van little india gezien, een wijk vol met prachtige kleuren, heerlijke geuren en een prachtige cultuur. Het is zo verschrikkelijk anders dan hoe we het in nederland kennen, en ik vond het echt fantastisch. Ik heb hier kokosmelk uit een kokosnoot gedronken, en verder vooral genoten van alles wat er om me heen gebeurde. Hierna zijn we naar chinatown gegaan en hebben we deze wijk bekeken. Het is weer totaal anders dan little india, maar ook hier veel kleur en nog meer rode lampionen, een mega grote haan, en muziek en overal plekken om te eten. Hier heb ik sap van suikerbieten gedronken, en overal zie je eten wat je hier niet ziet. Ook hier is het weer zo anders dan in nederland. Een waanzinnige ervaring om mee te maken. In chinatown kwam ook ivana(het kroatische meisje) ons weer gezelschap houden en hebben we met zn 3en  gegeten en souvenirs geshopt.

Vandaag doe ik lekker rustig aan, ik merk dat ik erg moe ben van alle indrukken en van constant engels spreken en nog lichtelijk van mijn jetlag. Morgen vlieg ik naar australie en heb ik nog een paar dagen voor mijn stage begint. Ik zal hier mijn energie voor nodig hebben dus vandaar dat ik vandaag een rustige dag heb. Ik heb lekker gelezen, series gekeken en net een middagdutje gedaan. Straks ga ik nog even eten en vast mijn spullen weer inpakken. Morgen vlieg ik rond kwart voor 8 s'avonds ( lokale tijd) dus ik heb eventueel s’ochtends nog tijd om dingen te doen, of ik dit ook doe weet ik nog niet. Ik denk ik nog wel even ga wandelen hier in de buurt maar verder mijn energie wat spaar. Ik kom om kwart over 6 lokale tijd aan en zal dan eerst opzoek naar mijn woonruimte voor de komende 5 maanden.

Singapore was een fantastische ervaring, de kleuren, de verschillende culturen, het heerlijke klimaat en het algemene leven hier zijn me erg goed bevallen. Morgen is het tijd voor het volgende avontuur, ik moet bekennen dat ik dit wel weer erg spannend vind, ik ga 5 maanden in melbourne blijven en dat is toch wel weer wat anders dan 5 dagen in singapore. Singapore is in ieder geval erg goed bevalen, als melbourne net zo goed bevalt dan komt dit helemaal goed!

Tot schrijfs!,

Liefs

Monica

1. Grietje Van kammen:
    30 januari 2017
    Wat heb je al een mooie ervaring gehad en mooie dingen gezien, ik hoop dat je nog veel meer mooie ervaringen zult meemaken, groetjes grietje
  2. Dianca:
    30 januari 2017
    Ik ben blij voor je dat je reis/avontuur zo goed is begonnen. Een goede reis naar Australië toegewenst en ik hoop dat je je daar net zo welkom gaat voelen.
    Leuke foto's trouwens!
    Groetjes Dianca
  3. Marrit:
    30 januari 2017
    Ohh mamo, wat fantatsisch om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    En wat schrijf je leuk!

veeel liefss en alle goeds Marrit
  4. Carolien:
    1 februari 2017
    Wat een heerlijk begin van je reis Monica!
    Ik vind het leuk om je te volgen op je grote avontuur!
  5. Jacqueline Van Lier:
    1 februari 2017
    Gaaf, Moon! Fijn te horen dat je zo hebt genoten in Singapore!
  6. Wilma:
    3 februari 2017
    Wat een mooi begin van een groot avontuur! Het leuke van alleen reizen is dat je heel snel aansluiting hebt met andere globetrotters :-) . Jouw ervaring met Singapore is heel anders als die van mij, ik heb duidelijk een hoop gemist! Ziet er allemaal prachtig en uitnodigend uit. xx