laatste weekjes reizen!

19 augustus 2017 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Nadat we van k'gari (fraser island) terug kwamen zijn we naar Agnes water gereden. Agnes water zelf is niet zoveel maar het ging ons om een specifieke camping.
Deze camping was op het terrein van een kangaroe sanctuary. Hier worden wees kangaroes opgevangen. De hele kleintjes  worden met de hand gevoerd. Per 3 uur krijgen ze de fles. Het echtpaar van de heeft dus een heel schema wie er wanneer uit bed moet om ze te voeren.
Als ze groot genoeg zijn huppen ze rond op het terrein van de sanctuary. Er staat hier geen hek om dus ze kunnen kiezen of ze de natuur in willen, of bij de mensen in de buurt willen blijven. Op hun terrein kun je camperen. Het geld wat de camping opbrengt gaat volledig naar de verzorging van de kangaroes. Toen we aan kwamen lag er al een heleboel kangaroes op het terrein te chillen echt heel leuk. Smiddags was er nog een rondleiding over het terrein.  Ook mochten we de kangaroes voeren. Ik had dit eerder ergens anders gedaan, maar dat was vrij kort. Hier hebben we ruim anderhalf uur de kangaroes zoete aardappels gevoerd. Verder hebben we ook heel veel geleerd over de dieren, en  ook over hoe belachelijk de overheid met deze dieren om gaat. Ze vinden kangaroes in de weg zitten omdat ze gras eten wat koeien ook zouden kunnen eten. En dus mogen boeren ze gewoon af maken als ze in de weg zitten. Hoe bizar is dat? Australië is een fantastisch land maar de overheid doet vaak rare dingen.
Ook nadat we ze gevoerd hadden bleven veel kangaroes vlak bij de sanctuary dus ze liepen gewoon om de camper heen, echt super bijzonder!
2 dagen later hadden we een trip vanuit airlie beach geplant. Tussendoor hebben we nog n nacht in st. Lawrence geslapen. De camping lag vlak naast een meer waar veel vogelspotters op af komen vanwege de diversiteit aan vogels. Ook zijn er veel kangaroes on dat gebied. St, Lawrence zelf bestaat uit n paar huizen en t dorp lijkt alsof we 150 jaar terug in de tijd waren. Het betalen voor de camping moest bij een c  ouncil en ook dit voelde alsof we in een film waren. Echt heel grappig.
De dag er na reden we naar airlie beach en vanuit hier hebben een dagtour naar de whitsundays gedaan. We gingen op een speedboot heerlijk hard richting whithaven beach waar we echt een fantastisch strand hebben gezien. Hier hebben we heerlijk de tijd gehad, en heerlijk geluncht. Vlakbij t strand waren toiletten en hier zijn we de grootste spin die ik tot nu toe heb gezien tegen gekomen. Niet overdreven maar t lijf was echt 4 cm en de spin in totaal zo groot als Mn hand. Heel naar, maar hij zat in zn web niks te doen dus ergens vond ik t ook wel gaaf. Uiteindelijk even navraag gedaan maar hij bleek ook niet gevaarlijk.
Uiteindelijk konden we nog elders snorkelen en gingen we eind van de dag weer met de speedboot terug.  T einde nog heel hard rondjes gevaren, heerlijk Haha.
De volgende dag kwamen we aan in townsville waar we de Camper hebben achter gelaten en een Ferry naar magnetic island hebben gepakt. We sliepen hier in een hostel. De kamers zaten in bungalows, erg leuk! Bij t hostel zat een sanctuary waar heel veel soorten dieren opgevangen werden. We hebben hier sochtends een rondleiding gehad. Hier kon je ook allerlei reptielen vast houden en hebben we hier ook nog n koala vast kunnen houden. Wel heel kort want er waren aardig wat mensen en de koala's mogen max 30 min per dag in aan raking komen met mensen. T was dus kort maar alsnog gaaf om zo'n beestje aan te raken. Na deze rondleiding zijn we naar n strandje gegaan en daar gesnorkeld. Uiteindelijk savonds nog uit eten geweest en de volgende dag weer de Ferry gepakt naar townsville terug.
Vanuit townsville zijn we naar bramston beach gereden, hier hadden we een camping bij t strand. We konden hier niet zwemmen want er zijn veel krokodillen in dat gebied dus dat hebben we ook maar niet gedaan Haha.
De bestemming van de volgende dag was port douglas. We wouden hier heen omdat we in de veronderstelling waren dat onze great barrier reef tour vanuit hier vertrok. Dit bleek niet zo te zijn maar we kwamen er op tijd achter. De avond voor de great barrier reef hebben we nog n bootsafari door de mangroven gedaan. Het was de bedoeling om krokodillen te spotten maar vanwege t hoge water is dit niet gelukt. De mangroven zelf waren prachtig en we hebben ook heel veel mooie vogels gezien. Aan t eind van de tour hebben we ook nog n prachtige zonsondergang gezien. Ondanks dat er dus geen krokodillen te zien waren was t wel n mooi tochtje. De volgende ochtend zijn we erg vroeg vanuit port douglas naar cairns gereden voor onze snorkeltour. We zijn met een catamaran naar t rif gevaren en daar op 2 plekken gesnorkeld. Dit was echt prachtig! We hebben super veel kleurrijke vissen en koralen gezien en ook een 2 meter lange black tip haai! Heel gaaf!
De volgende ochtend vroeg hebben we ons huisje op wielen weer ingeleverd. Dit vonden we beide erg jammer, want we waren toch wel gehecht aan jucy Lucy(zo hebben we de camper genoemd).
Na de return van de camper gingen we naar de tattooshop waar ik een afspraak had. Tattooshop?! Jaa tattooshop! Mijn aussie avontuur voelt voor mij als n afsluiter van een lastige periode en een echte nieuwe start. Echt op mezelf aangewezen zijn. Ik was erg gespannen voor ik weg ging en ben zo trots op hoe alles gegaan is. Ik heb mezelf bewezen dat ik angsten kan overwinnen, en meer kan dan ik denk. Ik heb echt wel moeilijke momenten gehad hoor de afgelopen tijd, ook stage heeft de nodige stress gegeven. Maar ik heb veel geleerd over mezelf, en alle moeilijke dingen aangegaan. Ik ben heel erg trots op alles. En ik wil iets wat me daar altijd aan blijft herinneren. Ik heb besloten een kookaburra op Mn enkel te laten tatoeëren. Kookaburras komen alleen in Australië voor, en ze worden ook wel de lach vogel genoemd. Dit omdat ze klinken alsof ze aan het lachen zijn. Vooral in oost Australië hebben we ze eigenlijk de hele dag regelmatig gehoord en ik word er altijd vrolijk van. Daarnaast heeft de kookaburra ook n symbolische waarde. De aborigonals zien de kookaburra als de heler van het verleden. De kookaburra is niet degene die verandering brengt maar begeleid je in de reis naar de nieuwe jij. Kortom een mooier symbool kan niet! Echt de tattoo is mooier geworden dan ik had gedacht.
Ik zal graag nu al n foto delen maar ik wil graag dat Mn ouders en zus m eerst in t echt zien kortom jullie mogen nog even wachten.
Donderdag zijn we weer naar Melbourne gegaan en op dit moment wachten we in Londen op onze vlucht naar Amsterdam. Ik had eigenlijk deze blog al in hong kong willen plaatsen maar we hadden maar een korte overstap dus hier geen tijd voor gehad. Australië is me erg goed bevallen en was graag nog wat langer gebleven. Maar nu we eenmaal alles in Australië hebben afgesloten en de camper hebben ingeleverd, is t ook wel tijd om te gaan.
Inmiddels al een vlucht van 9,5 uur gehad en 1 van 12 uur en een kwartier. Nog even wachten hier en dan nog een uur en een kwartier naar Amsterdam en dan eindelijk vrienden, familie en Mn nieuwe huisje zien!
Ik zal weer n blog schrijven als we zijn geland!
Lekker slapen nog even allemaal en tot snel❤️