afscheid nemen van Melbourne en reizen samen met Melissa!

7 augustus 2017 - Agnes Water, Australië

De 19e ben ik vanuit broome naar Melbourne gevlogen. Helaas in broome wat ziek geworden dus t wAs n vermoeiende vlucht maar uiteindelijk kwam ik aan in Mn hotel in Melbourne. Ik had een hotel geboekt 5 minuten lopen van Mn oude huis aan en t was erg fijn om daar weer te zijn maar ook wel wat vreemd. De eerste dag dat ik weer in Melbourne was heb ik vooral heel rustig aan gedaan aangezien ik nog niet zo fit was. De volgende dagen heb ik besteed aan afscheid nemen. Op vrijdags ben ik met n vriend naar de bios gegaan aangezien we dat regelmatig deden. Daarna Mn oude huisje opgezocht en daar iedereen weer gezien. Heel fijn :)
De volgende dag was krav maga dag. Ik was nog niet helemaal fit dus zelf niet gaan trainen maar wel naar de training geweest. T was ten slotte Mn laatste hele dag.
Eerst was de reguliere training waar ik heb gekeken en ondertussen met wat mensen heb gepraat. Na de reguliere training was de vrouwencursus, het was de laatste training dus de meiden die de vrouwencursus deden hadden scenariotraining na de gewone training. Dit betekende dat er veel mensen bleven hangen om daarna mee te helpen met de scenario training. Dit was alleen maar gezellig. Ik ben eerst nog even met 2 vriendinnen die ook met scenariotraining hielpen wezen lunchen in de tijd die we moesten
wachten op de scenario training. Dit was erg gezellig! Daarna geholpen met de scenario training, erg leuk om t is van de andere kant mee te maken. Bij 1 van de scenario's heb K in t Nederlands lopen praten om ze n beetje te intimideren. Heel grappig want ze hebben geen idee wat ik zeg maar Nederlands klinkt veel harder dan Engels, dus intimiderend klinkt t sowieso na de scenariotraining zijn we met zn allen nog wat wezen drinken en eten om t af te sluiten en omdat t Mn laatste dag was. T was heel fijn om t zo af te sluiten.
De volgende dag was t eindelijk zover, ik heb Melissa opgehaald van het vliegveld! Echt K kan niet omschrijven hoe fijn t is om haar weer te zien! We zijn 3 dagen in Melbourne geweest en heb Mn best gedaan haar zoveel mogelijk van zowel Mn stad als Mn leventje daar te laten zien. Afscheid nemen van Melbourne is lastig, K hou zo van die plek en van de mensen die ik ontmoet heb, vind t erg lastig om afscheid te nemen. Aan t eind van de reis slapen we nog 1 nachtje in Melbourne dus t was nog niet echt afscheid! Uiteindelijk hebben we een nachttrein naar Sydney gepakt. Na 11,5 uur kwamen we sochtends in Sydney aan. We hadden een hotel in de wijk bondi, vlak bij het bekendste strand van de stad, bondi beach. We waren natuurlijk best gaar na die lange treinreis dus we hebben de eerste dag vooral de wijk verkent en op t strand gelegen.  De 2e dag in Sydney hebben we de bekende highlights bekeken en veel tijd in de botanische tuinen doorgebracht. We hebben ons zeker vermaakt maar voor mij blijft Melbourne toch Mn favoriete Australische stad!
Na 2 dagen Sydney is ons campervan avontuur gestart, de eerste kampeer bestemming was de blue mountains. We hebben eerst een paar prachtige uitzichten  bekeken voordat de de camping op zochten. Met hulp van de WikiCamps app zoeken we elke dag op waar we ongeveer willen slapen,  en welke campings daar zijn. Daarnaast kunnen we nog selecteren op faciliteiten. Onze eerste camping was midden in t regenwoud, een prachtige plek met enorme diversiteit aan vogels. De camping zelf was niet heel veel, maar aangezien we 10 liter water in de van hebben hadden we alleen maar n toilet nodig, en die was er dus wij waren tevreden. De plek was echt prachtig midden in de natuur. De volgende dag zijn we naar myal lakes national park gereden. Dit is onderdeel van de great lakes. We hadden deze eigenlijk alleen maar opgezocht omdat t op de route lag, maar waren echt positief verast. Het was n super helder, kalm, spiegelend meer met mangrove achtige bomen er omheen. We kwamen wat later aan, dus de zon ging bijna onder. Dit was 1 van de mooiste zonsondergangen die ik hier tot nu toe heb gezien!  De camping wederom had alleen maar een toilet, maar wat heb je verder nodig als je samen op zo'n mooie plek bent? Sochtends zijn we heel vroeg opgestaan voor zonsopkomst, en ook dit was echt prachtig. We zijn nog wat langer bij t meer gebleven en in de loop van de dag verder gereden naar camping 3. Camping 3 was bij yamba, deze was niet zo prachtig als de eerste 2. T was namelijk n caravanpark dus veel andere mensen. Maar wij waren er helemaal blij mee want we hadden ernstig behoefte aan n warme douche, stromend drinkwater en een wasmachine en dat was er en daar waren we erg blij mee. We zijn de volgende dag vrij vroeg vertrokken om naar biron bay te gaan, dit is een erg leuk surfer dorpje, waar we onze campingplek want strand hadden. Ook helemaal goed dus!
Na n paar dagen in de bewoonde wereld zijn we naar springbrook national park gegaan waar we 2 dagen op de camping van t nationale park zijn gebleven. Iedereen die ooit deze kant op gaat, sla springbrook niet over! T is niet zo bekend als andere plekken in t oosten van Australië maar t is zo mooi! De uitzichten zijn fantastisch en er zijn veel wandelingen mogelijk voor ieder level wat wils. Behalve de uitzichten hebben we ook een wandeling gemaakt naar naturel bridge. dit is een wandeling door t bos waar je uiteindelijk bij een grot komt waar een hele mooie waterval in een grot. Met daglicht is vooral de waterval heel mooi. We kregen van de ranger de tip om rond half 5 te gaan zodat t eerst nog dag is en je r met daglicht ziet maar t ook donker begint te worden. Al de zon eenmaal onder is worden er glowwormen zichtbaar. Dit zijn dus hele kleine wormpjes die licht geven in t donker. In de hele grot werden dus kleine lichtjes zichtbaar. Ongelofelijk bijzonder!
Na 2 nachten springbrook zijn we weer richting bewoonde wereld gegaan voor n nacht sunshine coast en een nacht Noosa. We zijn nog n dag in Noosa national park geweest waar we walvissen in de zee hebben gespot. (Die hebben we trouwens ook in biron bay in zes gespot. ) Noosa national park is heel tropisch en wederom heel anders dan de andere nationale parken. Afgelopen weekend zijn we 2 dagen oo k'gari  geweest. Ook wel bekend als fraser island. K'gari is de oorspronkelijke naam van t eiland, t werd later door de blanken fraser island genoemd nadat er veel aborigonals waren uitgemoord en gevangen genomen. T hele verhaal is te lang hier te schrijven, maar hoe dan ook werd het ons erg duidelijk dat we t eiland voortaan k'gari gaan noemen. Op t welkomst bord staat inmiddels welkom op k'gari(fraser island) in plaats van andersom, en er word voor gestreden om de officiële naam k'gari te maken en daar zijn wij natuurlijk voorstander van.
We deden deze trip met in totaal 12 mensen, 1 tourguide en 2 4x4 jeeps. Het leuke was dat je zelf mocht rijden in de jeeps! Dus Melissa heeft als een baas over t strand en de zand wegen gescheurd. K'gari is t grootste zandeiland ter wereld en t bijzondere is dus dat er regenwoud op t eiland groeit. De natuur is prachtig en in n 4x4 over t eiland racen is heel gaaf! We hebben ook nog een dingo op t strand gezien! Verder hebben we prachtige meren bezocht, in een rivier gezwommen, geleerd boemerang te gooien, poging tot digeridoo spelen, veel aborigonal verhalen gehoord, met zn allen muziek gemaakt, en het heel gezellig gehad! Dit was een heel geslaagde tour!
We hebben nog n kleine 2 weken voor we weer in Nederland zijn. Een ongelofelijk dubbel gevoel. Deels wel zin om naar huis te gaan familie en vrienden weer te zien, op Mn fiets te fietsen, ons nieuwe huisje te zien en Nederlandse kaas te eten. Maar ik ga dit land en de ontzettend vriendelijke mensen echt enorm missen. Ik ga zeker Mn best doen nog eens terug te komen want dit land heeft Mn hart gestolen en elke dag word ik n beetje meer verliefd. Maar eerst nog 2 weken vol avontuur!
We zijn op dit moment onderweg naar een camping in Agnes water. En dat is niet zomaar een camping. Deze bevind zich op t terrein waar weeskangoroes worden opgevangen. T is erg groot dus zodra ze niet meer met de fles gevoerd worden eten ze gras op t terrein van t weeshuis. En op dat terrein van t weeshuis dus de kangoeroes leven gewoon rond onze campervan! Hoe gaaf is dat! Verder staat onder andere de whitsundays, magnetic island en t great barrier op de planning. Daarnaast ook nog wat dagen waarin we geen concrete planning hebben. Kortom nog genoeg avontuur te gaan!
Tot schrijfs!

1. Wilma:
    8 augustus 2017
    Wat een onvergetelijke ervaringen en reis, het lijkt haast een sprookje!
    Ik zal de nieuwsbrieven missen maar verheug me erop jullie te zien, de foto's te bekijken en jullie huis te bewonderen. Kiss kiss tot gauw enne geniet nog even van jullie laatste dagen in Down Under ;-)