Koala’s, papagaaien, pinguïns en prachtige stranden

5 maart 2017 - Melbourne, Australië

Het is al weer even geleden dat ik geschreven heb, ik had eigenlijk al een blog af vorige week, maar als ik die niet post dan schiet dat natuurlijk niet op he.. en ik me maar afvragen waarom ik helemaal geen reacties er op had ;)

Ik heb inmiddels al heel wat maar van Melbourne en omgeving gezien. Zo ben ik vorige week op een doordeweekse avond naar 1 van de vele stranden gegaan om de zonsondergang te zien, heb ik vorige zondag een trip naar de great ocean road gedaan, heb ik gister 1 van de andere stranden hier bezocht, ben ik naar de bios geweest en heb ik andere stukken van de stad verkent.

Ik zal er iets meer over vertellen. Vorige zondag heb ik dus een trip naar de great ocean road gemaakt, zoals de naam al zegt is dit een weg van ongeveer 200 km die langs de ocean gaat. Hier vind je prachtige stranden en kliffen en andere stukken prachtige natuur. Ik heb deze trip gemaakt met een organisatie, die allerlei dingen organiseert voor Internationals in Melbourne, die tussen de 20 en 30 jaar oud zijn. Ik heb hier hele aardige mensen ontmoet en met sommigen ook nummers uitgewisseld om nog vaker wat te gaan doen. De eerste stop die we maakten was bij kenneth river, hier is een strand wat best leuk is maar niet heel bijzonder, en een café. Nu denk je waarom stop je daar, nou dat is dus omdat er in de bomen rond om dat café heel veel koala’s leven. Echt wat zijn die beesten ontzettend schattig. We hebben er aardig wat gezien en het was echt super gaaf om die beestjes in het wild te zien. Ook leeft er een groep papagaaien naast dat café, deze zijn wel wild maar ze zijn niet bang voor mensen.  Als je vogelvoer in je hand hebt eten ze namelijk gewoon uit je hand. Echt super gaaf, opgegeven moment had ik er 1 op mijn hoofd, 1 op mijn tas en 1 op mijn arm. Echt heel gaaf. Daarna zijn we doorgereden naar de 12 apostelen, dit zijn eigenlijk  los geslagen rotsblokken in de zee. Het waren er ooit 12, maar inmiddels zijn het er nog maar 7, de anderen zijn in de zee verdwenen. In de toekomst zullen er nog meer verdwijnen, maar er zullen er ook weer bij komen omdat die stukken los komen te staan van het land. Het uitzicht was hier werkelijk waar fantastisch. Ik zal op ene later moment nog foto’s toevoegen, maar echt het was prachtig. Er werd daar ook gewaarschuwd voor slangen, maar gelukkig hebben we die niet gezien. Het valt sowieso hier in de stad, maar ook wat ik nu van de natuur heb gezien erg mee met hoeveel enge beesten je ziet. Ik ben hier nu zo’n 5 weken en heb nog niks engs gezien.  Onze derde stop was bij lord ard george. Dat is een prachtig strand tussen de rotsen, we hebben hier best lang op het strand gezeten en met onze voetjes in het water. Het was echt heerlijk en zo ontzettend mooi. Na 3 lange stops zijn we weer terug gereden naar Melbourne, maar het was echt een fantastische dag.

Gister was ook wel echt een hoogtepunt tot nu toe. Samen met 1 van mijn huisgenoten ben ik naar st.kilda strand geweest.  Het strand was heerlijk, en de zee best wel warm. We hebben hier heerlijk ontspannen, zijn lekker uit eten geweest en daarna zijn we naar de pier gegaan. Dit strand ligt wat meer aan de zijkant van de baai waar Melbourne in ligt, en dus kun je vanaf het strand maar vooral vanaf de pier de skyline van Melbourne heel erg mooi zien. Vooral op avond is dit zo mooi! Maar nu komt het allerleukste, na zonsondergang komt er een mega groep pinguïns vanuit de zee naar de rotsen bij de pier om hier te overnachten. Je kunt dus super veel van die pinguïns zien en dat is echt heel gaaf. Wij waren er pas toen het echt donker was dus we hebben ze niet terug zien komen, maar alleen zien slapen en wandelen over de rotsen maar dit was al heel gaaf. Voor een volgende keer zorgen we dat we wat eerder gaan eten, en dan zie je dus super veel pinguïns terug komen uit zee en dat is waarschijnlijk nog gaver, maar dit was al heel erg bijzonder!

Verder heb ik al heel wat meer van de stad gezien, ik ben wat verder wezen verkennen, en al heel wat prachtige gebouwen gezien. Ook ben ik dus naar de bios geweest en heb ik nog een ander strand gezien met zonsondergang. Ik heb al heel wat gedaan en gezien dus, maar er is ook nog zoveel te ontdekken. Dit is echt een fantastische heerlijke stad. Het weer is ook heerlijk dus dat helpt natuurlijk ook mee.

Vrijdag hadden we een bbq voor alle studenten van the florey en melbourne brain centre. Bbq tijdens werktijd is natuurlijk nooit vervelend. J
ook is het hier bij mijn appartement alweer een stuk drukker, heb inmiddels ook al heel wat meer contact met de mensen van de andere appartementen. We hebben een WhatsApp groep en hebben afgelopen vrijdag tot laat met elkaar gepraat en vooral veel gelachen.  Ik zou eigenlijk afgelopen dinsdag mijn eerste debatavond hebben, maar helaas was ik niet helemaal fit en ben ik dus een paar dagen thuis geweest. Ik voel me gelukkig alweer een stuk beter inmiddels dus weer genoeg energie om leuke dingen te doen.

Ik duik bijna mijn bedje in, morgen weer een stage dag, en dan dinsdag eindelijk debat. Waarschijnlijk ga ik woensdag avond een reguliere training krav maga doen om eens te kijken of dat ook wat voor me is. Verder heb ik komende dagen tot donderdag nog niet echt plannen. Ik kijk wel heel erg uit naar donderdag, Kees en Jacqueline( Melissa haar ouders) komen namelijk donderdag aan in Australie. Ze blijven een aantal dagen in Melbourne, en gaan dan verder nog een paar weekjes reizen door Australie maar ik kan ze in ieder geval een paar dagen zien en daar kijk ik heel erg naar uit, ik heb het erg naar mijn zin hier, maar het is wel heel fijn om weer mensen van thuis te zien! Voor het eerst in een week  of 6 weer in ‘real life’ Nederlands spreken ;)

dat was m weer voor nu, ik ga slapen! fotos zal ik later toevoegen! :)

1. Carolien:
    Wow Monica!
    Wat een prachtige verhalen!
    Lijkt mij heerlijk om zo vaak naar de stranden te kunnen.
    Ach wat gezellig al die pinguïns.
    Je schrijft zo leuk,dat het net is alsof ik er een beetje bij ben.
    Gelukkig maar dat je nog niet echt enge dieren heb gezien..
    Knuf van Carolien.
  2. Wilma:
    5 maart 2017
    Wat ben je heerlijk ondernemend Moon :-D Ik geniet van je reisverhalen.

De koala's heb ik ook gezien, ze zijn idd heel erg grappig. Ik wist niet dat daar pinguïns leven, je zou denken dat het daar te warm voor is maar het lijkt me erg leuk om ze van zo dichtbij te zien. Ik zou zeker teruggaan om je het water uit te zien wandelen :-) De great ocean road is adembenemend, wat dat betreft wonen wij hier in Nederland maar in een saai land.
    Ik heb daar gelukkig ook geen gevaarlijke beestje gezien, ik moet je eerlijk zeggen dat dit mijn enige angst was.

Hoe gaat het met je stage?

Wat bijzonder dat Melissa haar ouders komen, is dit toeval of zo gepland? Je kan ze in ieder geval wat mooie dingen laten zien omdat je inmiddels aardig je weg weet daar :-)

Veel liefs en een dikke kus, Wilma
  3. Dianca:
    5 maart 2017
    Klinkt allemaal weer goed, gezellig en interessant daar. Ben ook benieuwd hoe het met je stage gaat en ik hoop dat je snel de foto's toevoegt.
    Geniet er maar lekker van.
  4. A368,27^3 (ofzo):
    5 maart 2017
    Wat fijn om dit te lezen, Camoni!
    Heel mooi dat je zo geniet!
    Ga vooral zo door en hou ons af en toe op de hoogte! Knuffel van Adri
  5. Jacqueline Van Lier:
    6 maart 2017
    Leuk moon! Klink gaaf! Ik wil eigenlijk wel foto's van de koala's en pinguïns!