Een hoofdstuk afsluiten en een nieuw hoofdstuk beginnen

23 juni 2017 - Melbourne, Australië

Vandaag was het dan, na maanden hard werken, mijn laatste dag bij het Florey Insitutuut voor neuroscience and mental health. Time flies when youre having fun! Ik vond vooral de afgelopen maand wel erg pittig om alles op tijd af te krijgen. Vaak tot laat( zegmaar 7 uur of later) gewerkt in het lab en zelfs mn weekenden moesten er aan geloven. Zowel voor labwerk als thuis achter mn computertje. Gelukkig heb ik alles af gekregen. T is nu een kwestie van de puntjes op de i zetten voor mn verslag. Andrea en papa zijn zo lief om m na te kijken op taal, maar ook of de zinnen een beetje te begrijpen zijn en of alles er in staat wat er in moet staan. Andrea checkt mn engels, paps meer op de inhoud. Heel fijn zulke familie leden!

Het was hardwerken, maar met resultaat. Ik heb daadwerkelijk een verschil gevonden in het specifieke eiwit wat ik aan het onderzoeken was tussen een schizofrenie groep en een controle groep. Als ik geen verschil vond was dit natuurlijk ook een resultaat, maar wel een verschil vinden is natuurlijk wel leuker! J

Ik heb een goede tijd gehad bij de Florey, maar ik ben ook wel blij dat het klaar is. Ik vond het best pittig fysiek ook om full time te werken en afgelopen weken was het meer dan full time. Ondanks t harde werken kijk ik er goed op terug. Ik had fijne collegas en vond het onderzoek leuk om te doen. Maar nu is het tijd voor een nieuw avontuur.

Ik ben nog tot donderdagavond in melbourne, morgen dus lekker trainen. Ik doe nog steeds met plezier aan krav maga. Zondag ga ik met een vriend naar de bios en verder heb ik komende dagen nog rustig aan. Alles moet natuurlijk ingepakt worden, en er moet een selectie gemaakt worden van wat er mee gaat en wat niet. Heb hier natuurlijk ook dingen gekocht en niet alles kan mee. Verder zal k mn huisgoten plezier doen met dingen als een pan en wijnglazen enzo. Ik heb hier ook een gitaar gekocht. Ik heb er aangedacht m mee te nemen tijdens t reizen maar vind dat toch te veel gedoe. Toen overwoog ik nog om m te verkopen, maar ik heb geen zin om dat ook weer te regelen. Er is hier vlak bij een winkel van het rode kruis, zowel winkels als particulieren kunnen hier kleding of andere spullen heen brengen die nog van goede kwaliteit zijn. Deze worden verkocht en het geld word gebruik voor rode kruis activiteiten. De meesten die dit lezen weten hoe belangrijk ik het rode kruis vind, dus mn gitaar gaat daar heen. Kunnen zij m verkopen en het geld nuttig gebruiken.
Woensdag ga ik met een vriend naar de winternacht markt en verder dus rustig aan.

Donderdag begint het volgende grote avontuur. Ik ga snachts 10 uur lang in een bus zitten naar Adelaide. Dan ben ik daar een dag en nacht en volgende dag start een trip naar de outback. De woestijn in en genieten van de prachtige natuur en rondspringende kangoroes en andere leuke dieren. Die trip doet er 6 dagen onder en we gaan slapen in swags. Dit zijn soort kleine 1 persoonstentjes met bij het gedeelte bij je hoofd een net tegen de muggen maar verder kun je dus naar buiten kijken. In de outback is natuurlijk helemaal geen kunst licht kortom je ligt in bed terwijl je naar duizenden en duizenden sterren kijkt en de melkweg kunt zien. Hoe gaaf is dat. We gaan ook nog naar een kangoroe weeshuis en natuurlijk de bekendste berg van australie, Uluru, bekijken en nog heel veel meer.

na die 6 dagen slaap ik nog een nacht in alice springs en de volgende dag pak ik het vliegtuig naar perth. Daar vertrek ik de volgende dag op een trip van 9 dagen naar Broome. We gaan echt fantastische natuur zien en er zijn nog vele extra opties mogelijk. Snorkelen, boottochten, abseilen, en noem het maar op. Ik wil sowieso wel gaan snorkelen en boottrips doen. Het is ook mogelijk om te snorkelen met walvishaaien of een boottocht naar een rif waar mantra rays zwemmen. Beide lijkt me erg gaaf maar is behoorlijk prijzig dus beide gaat m sowieso niet worden. Ik nijg naar het zwemmen met mantra rays, maar ik laat me ook gewoon wat adviseren door mensen die dit al eerder gedaan hebben en ik kijk wel waar ik terplekke zin in heb. Van deze trips zal ik natuurlijk op mn blog schrijven als ik ergens een computer kan fixen of ik schrijf op mn telefoon maar dat zie ik nog wel. Verder zal ik natuurlijk ook wat fotos plaatsten tijdens t reizen en verder raad ik aan vooral mn instagram account (monicamera_)de gaten te houden maar ook op facebook zou ik af en toe wat plaatsenJ

Na die 9 dagen ben ik nog 3 dagen in en om broome. Ik heb nog geen plannen wat ik daar ga doen maar dat is wel lekker. Daarna vlieg ik weer terug naar de fijnste stad ter wereld, Melbourne. Hier nog een paar daagjes alleen, vrienden opzoeken, krav maga doen en dan komt eindelijk melissa.

Ik kan je zeggen, het heeft wel lang genoeg geduurt, ik ben zo blij als ik haar weer zie. T missen word met de dag erger. Nog exact een maand en dan zien we elkaar eindelijk weer! Samen gaan we na 3 dagen melbourne met de nachttrein naar sydney. Daar huren we een camper en reizen we langs de oostkust. We hebben een aantal dingen vast gelegd omdat dat nu eenmaal van te voren moet omdat dingen vaak vol zitten. Dit is een trip naar de withsundays, 2 dagen fraser island, 2 nachten magnetic island en een snorkel trip op het great barrier reef. Verder alleen wat een globale planning en zien we wel waar ons campertje ons brengt. Koromt vele planen vele avonturen. Ik ga komende dagen nog even diehard genieten van melbourne nu ik weer tijd heb om dingen te doen en te zien. Verder ga ik zondag uitslapen. Wat kan je daar aan toe zijn zeg.
mijn volgende blog zal dus heel anders zijn. Geen stage, geen stad maar natuur! En natuurlijk fotos!
ik hou jullie op de hoogteJ
Verder word ons huisje in Nijmegen ook steeds mooier, vloer ligt er ongeveer in en muren zijn geverfd. Morgen gaan mn ouders samen met melissa mijn spullen uit de opslag halen en die vast verhuizen. Dan heeft meliss in ieder geval een bank om op te zitten en een koelkast enzo.
Melissa haar ouders zijn echt onze helden op t moment want die doen het grootste deel van het klussen. En dat is natuurlijk super fijn:D <3 super dank daarvoor! <3
dit was m voor nu!

Mn volgende blog vol reisavonturen, en hopelijk geen verhalen over enge spinnen enzo want die zitten daar een stuk meer!
Ik heb trouwens laatst een case moth uit zn kokon zien komen. Wist eerst niet wat het was maar het zag er uit als een 20cm lange boomstronk waar een beest aan vast zat. Heel facinerend, een collega vertelde uiteindelijk wat het was. Je hebt hier dus ook heel veel hele leuke dieren, dus laat je vooral niet tegenhouden vanwege de insecten om hier heen te komen. Ik bedoel je hebt hier koalas, kangoroes, kamelen, dolfijnen, walvissen, pinguins en de meest prachtige volgens en vissen en ga zo nog maar even door.

Veel liefs,

Tot schrijfs en tot over 2 maandjes!

1. Helge:
    23 juni 2017
    Veel plezier op je reis straks!
  2. Boukje:
    Wat is je instagram? ^^
    Succes en alvast een fijne reis!
  3. Boukje:
    Wat is je instagram? ^^
    Succes en alvast een fijn reis!
  4. Dianca:
    23 juni 2017
    Weer fijn om iets van je te lezen en ik wens je nog een mooie tijd toe in Australie
  5. Jacqueline Van Lier:
    24 juni 2017
    Leukkkk, veel plezier!
  6. Jacq:
    24 juni 2017
    Geweldig moon, hoop zo nu en dan een plaatje te zien ;-)
    Het gaat een bijzondere maar ook een geweldige reis worden. Een belevenis om nooit te vergeten.
    Veel plezier en heerlijk genieten, Goede reis en tot later
    Lfs Jacq. vd H
  7. Carolien:
    28 juni 2017
    Hey lieve Monica,
    Weer genoten van je avonturen.
    Fijne tijd voor de boeg!Wat zal jij genieten!
    Liefs.